WIADOMOŚCI

Szykują się zmiany w formacie weekendu wyścigowego?
Szykują się zmiany w formacie weekendu wyścigowego?
Jak donosi fiński Turun Sanomat, Jean Todt, prezydent Międzynarodowej Federacji Samochodowej, zaproponował zmiany w formacie weekendu wyścigowego, które wprowadzone mogłyby zostać już w przyszłym roku.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Propozycja Francuza dotyczy piątkowych treningów, które od kolejnego sezonu miałyby być znacznie bardziej korzystne dla młodych kierowców. Projekt Todta zakłada bowiem obowiązek zapewnienia szansy pojawienia się na torze kierowcom testowym.

Prezydent FIA proponuje zatem zmienić format 3-godzinnych piątkowych treningów, dzieląc je na trzy 60-minutowe sesje, z których pierwsza poświęcona byłaby w całości kierowcom testowym.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

24 KOMENTARZY
avatar
p1stolet

01.09.2011 11:52

0

Generalnie pomysl jest bardzo dobry tylko czy teamy pojda na kolejne obciencie ilosci czasu spendzonego na torze w celu ustawienia parametrow samochodu dla kierowcow wyscigowych.


avatar
Don Sallieri

01.09.2011 11:54

0

jak dla mnie to powinni ewentualnie przedłóżyć czas testów w takim przypadku z 3 do 4 godzin i tą pierwszą godzine wykorzystać na testowych a reszte czyli 3 godziny bez zmian na wyścigowych kierowców byłoby to raczej korzystniejsze


avatar
michalv8

01.09.2011 12:02

0

Wg mnie to i tak nic nie zmieni a pogorszy bo zespoły docelowo będą miały mniej czasu na sprawdzenie ustawień bolidów i się sprzeciwią. Powinni chociaż jedną 3-4 dniową serie testów przywrócić i już. Wtedy zespoły mają dużo czasu, bez stresu mogą sobie pojeździć itp. A podczas weekendu to cały czas wszyscy w stresie czy młody bolidu nie rozbije, sam kierowca też się pewnie stresuje itp.


avatar
dryndol

01.09.2011 12:10

0

Całkowicie zgadzam się z panem spod dwójeczki. Dołożyć godzinę i już. Pierwszy trening mógłby sie rozpoczynać wcześniej. A nie zabierać etatowym kierowcom godzinę z ich czasu który jest najważniejszy. Pomysł dobry ale troche inny kierunek mozna obrać w dążeniu do niego. W tym wypadku zespoły na to nie pójdą.


avatar
fanAlonso=pziom

01.09.2011 12:11

0

a jak ktoś rozwali samochód i potem będzie cierpiał kierowca wyścigowy ? chyba że przywrócą auta rezerwowe. wogóle to całe chore ograniczanie wszystkiego w F1 nic dobrego nie przyniosło i teraz widac że chcą powrócic do testów do dawania szansy młodym kierowcom ale zakazy które głupki sami uchwalili wcale im nie pomagają


avatar
fan massy

01.09.2011 12:12

0

Byłoby fajnie gdyby były dwa treningi w Piątek, w Sobote Kwalifikacje potem wyscig a w niedziele kolejny wyscig. Gdzie kierowcy startowali np. Alonso 1 w pierwszym wyscigu w drugim staruje ostatni


avatar
6q47

01.09.2011 12:19

0

nie jest właściwym lamentować nad zabranym czasem etatowym kierowcom. Nic im się nie stanie, nic im się nie zabierze, bolid nic nie straci na ustawieniach. Liczą się tylko kierowcy testowi. Jak projekt będzie schrzaniony, to nic nie pomoże ta godzinka zabrana etatowym pilotom. I tak wszystko będzie jasne po pierwszej godzinie jazdy.


avatar
devious

01.09.2011 12:28

0

od dawna postulowałem pomysł w takim stylu i proszę - widzę Jean Todt myśli podobnie do mnie ;) pomysł super tylko muszą za tym pójść dodatkowe rozszerzenia limitów dla opon czy innych części - żeby sobie testowy jeździł bez stresu jak kiedyś... niech przez godzinę zrobi 30-40 kółek, zajeździ ze 2-3 komplety opon itd i będzie git :)


avatar
TomPo

01.09.2011 12:44

0

1. Niech wydłużą trening. 2. Testowy niech jeździ trzecim bolidem żeby nie rozwalić komuś furmanki. 3. Niech wprowadzą testy przed np pt treningiem gdzie będą mogli rozwijać przyszłe części i rozwiązania i wtedy jeździć może każdy z kierowców.


avatar
norbertinho

01.09.2011 12:50

0

a gdzie tu problem ?? wszyscy będą mieli na ustawienie 2h w piatek i godzinę w sobote, szanse są równe, a ta godzina dla testerów bardzo by sie przydała, 6. Dwa wyścigi w F1 spowodowałyby spadek zainteresowania a wyscigi przypominałyby te z GP2 czy z WSbR


avatar
bodziek22

01.09.2011 12:56

0

1. Niech wydłużą trening. 2. Testowy niech jeździ trzecim bolidem żeby nie rozwalić komuś furmanki. 3. Niech wprowadzą testy przed np pt treningiem gdzie będą mogli rozwijać przyszłe części i rozwiązania i wtedy jeździć może każdy z kierowców.


avatar
maniek_88

01.09.2011 13:18

0

a co jeśli podczas pierwszej sesji warunki będą beznadziejne i kierowcy ani raz nie wyjada na tor? kara czy luz? bo wg mnie część teamów oszczędzając silniki, opony itd może świadomie olać tą część sesji żeby nie zużywać bolidu. Jeśli nie będzie konsekwencji za niewykorzystanie młodego kierowcy, to będziemy mieli puste 60 minut podczas gp.


avatar
athelas

01.09.2011 14:42

0

A może tak jak mówi Jean + Warm Up w niedziele? trwający godzine. Etatowi dalej mieliby 4h na testy.


avatar
athelas

01.09.2011 14:44

0

Aha no i co do ustawień to na warm upie nie powinno być zmian ustawień, więc tylko by jeździli z pełnymi bakami na ustawieniach z Q ale i tak by to im pomogło.


avatar
champ21

01.09.2011 14:49

0

Usunięty


avatar
bartek1515

01.09.2011 14:50

0

Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby po prostu zabranie 3 bolidów na weekend i dodanie jednej sesji treningowej tylko dla młodych np 1h, która nie byłaby transmitowana w TV, aby ograniczyć koszty. Byłoby to coś w stylu testów przedsezonowych tylko na dużo mniejszą skale. Testerzy mogliby sprawdzić się na każdym torze gdzie odbywają się GP, w dodatku w różnych warunkach oraz nabrać doświadczenia w kwestii współpracy z zespołem wyścigowym. Ponadto można stworzyć 2 sesje w trakcie sezonu (np.2-3 dniowe) na torze spoza GP (np. proponowane Mugello). Ale oczywiście, wszystko jest mocno związane z kosztami. Dużo zależy od tego ile FIA, Pirelli i zespoły są w stanie dołożyć się do wspólnego interesu.


avatar
michalv8

01.09.2011 15:10

0

@up: Właściwie im by to było na rękę gdyby ta sesja była transmitowana w TV bo kasa za reklamy by leciała. A tak poza tym to dobry pomysł ale muszą najpierw zmienić regulamin co do 3 bolidu bo jak na razie jest to zakazane.


avatar
szerter

01.09.2011 15:14

0

Poza ryzykiem uszkodzenia sprzętu to nie widzę żadnych problemów. W piątek tor jest z reguły tak zielony, że i tak mało kto po nim jeździ w pierwszej połowie FP1. W efekcie dzięki młodzikom tor się szybciej oczyści, bo im akurat bardziej zależy na ilości kilometrów niż ich jakości. Ustawienia z piątku można sobie zazwyczaj między bajki wsadzić, więc etatowi kierowcy też nie będą mieli tego za złe. Bo po co im jeździć po torze który na kwalifikacje i wyścig będzie miał niewiele wspólnego ze stanem piątkowym?


avatar
shumi33

01.09.2011 17:44

0

Jak dla mnie to pomysł udany,bo i tak przez pierwsze 30min jest nuda, a tak od razu przejdą do testowania .


avatar
kowal3r

01.09.2011 18:44

0

@18 to samo chcialem napisac bardzo dobrze to wyjasniles najbardziej jest to widoczne na ulicznych torach


avatar
gorbirad

02.09.2011 11:50

0

jeżeli naprawde nie zrobią w 2h co w 3h to będzie ciekawiej, chociaz gorzej dla mlodszych zespolow, wiec sam wyscig moze okazac sie zaskakujacy.


avatar
ThePiter34

03.09.2011 14:34

0

dobry pomysl zawsze cos nowego POPIERAM


avatar
Quaresma07

03.09.2011 14:55

0

Nie wiem czy to ma jaki kol wiek sens, zmniejszać treningi o te 30 minut, jak już coś to lepiej by było wydłużyć T3 o 30 min żeby wszystkie treningi były po 90 minut, i testerzy mieli uczestniczyć w T1,


avatar
hotshots

03.09.2011 16:24

0

to jeszcze są wakacje /ogórki ? ........ taka zmiana to bardziej skomplikowana sprawa , niż pierdoły dla prasy pana Todta.... chyba,że wstał dopiero z leżaka i go jakiś paparazzi zaatakował - to chlapnął bez konsultacji z całą ferajną F1....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu